18.01.2011 MARKA30K Markkinointitutkimus/kirjat 0.00 op. Rökman Maija


Tenttiohjeet
Vastaa lukemiesi kirjojen mukaan 4 kysymykseen (1a ja 2a TAI 1b ja 2b SEKÄ 3a ja 4a TAI 3b ja 4b)
Kysymys 1
1a) The process of questionnaire design (Aaker & Kumar & Day)
Kysymys 2
2a) New product research (Aaker & Kumar & Day)
Kysymys 3
1b) Advantages and disadvantages of focus groups (Malhotra & Birks)
Kysymys 4
2b) Questionnaire design process (Malhotra & Birks)
Kysymys 5
3a) Using the consumer as a researcher (Sayre)
Kysymys 6
4a) Winning combinations, Zaltman Metaphor Elicitation Technique (Sayre)
Kysymys 7
3b) Making observations, various methods (Eriksson & Kovalainen)
Kysymys 8
4b) How to design an action research process? (Eriksson & Kovalainen)

23.03.2010 MARKA30K Markkinointitutkimus/kirjat 0.00 op. Rökman Maija


Tenttiohjeet
1-4 kysymystä a tai b kirjasi mukaan. Vastaa huolellisesti vain kysymyksessä esitettyihin asioihin, vältä siis jaarittelua. Älä kuitenkaan käytää ranskalaisia viivoja tai luetteloita. Yhden kysymyksen pitäisi mahtua kahdelle sivulle!
Kysymys 1
1a Information collection: qualitative and observational methods.
(AAKER & KUMAR & DAY)

2a Correlation analysis
(AAKER & KUMAR & DAY)
Kysymys 2
TAI

1b Qualitative research, information collection methods
(MALHOTRA & BIRKS)

2b Correlation analysis
(MALHOTRA & BIRKS)
Kysymys 3
SEKÄ

3a Preparing the proposal, developing odn organazing
(SAYRE)

3b Phenomenological learning
(SAYRE)
Kysymys 4
TAI

4a Writing and evaluation of case studies 
(ERIKSSON & KOVALAINEN)

4b Feminist research
(ERIKSSON & KOVALAINEN)

16.02.2010 MARKA30K Markkinointitutkimus/kirjat 0.00 op. Rökman Maija


Tenttiohjeet
1-4 kysymystä a tai b kirjasi mukaan. Vastaa huolellisesti vain kysymyksessä esitettyihin asioihin, vältä siis jaarittelua. Älä kuitenkaan käytää ranskalaisia viivoja tai luetteloita. Yhden kysymyksen pitäisi mahtua kahdelle sivulle!
Kysymys 1
1a) Guidelines for conducting experimental research. (AAKER & KUMAR & DAY)

2a) Analysis of variance. (AAKER & KUMAR & DAY)
Kysymys 2
TAI

1b) Causal research design: experimentation. (MALHOTRA & BIRKS)

2b) Analysis of variance. (MALHOTRA & BIRKS)
Kysymys 3
SEKÄ

3a) Application of qualitative methods for marketing. (SAYRE)

4a) Projective techniques. (SAYRE)
Kysymys 4
TAI

3b) The relevance of philosophical issues in business research. (ERIKSSON & KOVALAINEN)

4b) Organizing and conducting focus groups. (ERIKSSON & KOVALAINEN)

24.05.2009 MARKA30K Markkinointitutkimus/kirjat 0.00 op. Rökman Maija


Kysymys 1
1a. Types of attitude rating scales (AAKER & KUMAR & DAY)
2a. Regression analysis and interpretation of parameter estimates
Kysymys 2
TAI

1b. Primary scales of measurement (MALHOTRA & BIRKS)
2b. Regression analysis and interpretation of parameter estimates (=2a / MALHOTRA & BIRKS)
Kysymys 3
SEKÄ

3a. What qualitative research does and what it doesn't (SAYRE)
4a. History, living biography and self-narrative research in marketing
Kysymys 4
TAI

3b. The researcher-participant relationship (ERIKSSON & KOVALAINEN)
4b. Narrative approaches in business research (ERIKSSON & KOVALAINEN)